1 Juli - Mår du bättre så blir det enklare

INLÄGGET PUBLICERADES DEN 2009-07-01, KLOCKAN 11:20:47.

Att må bra inombords och trivas med sig själv är fantastiskt. Tyvärr så är det inte alltid så enkelt. Många saker kan påvera hur vi mår men det viktigaste är att försöka sträva efter att må bra. Ibland så kan det vara svårt att komma ur jobbiga situationer där allt känns lönlöst men försök då tänk att "det blir enklare när man mår bättre."

Som tidigare skrivet, jag vet att det inte är så enkelt. Men ibland så kan man få känslan av att en del inte vill och orkar bry sig för att kunna ta sig upp till ytan. Att de inte försöker komma fram till vad som påverkar dem så att de mår dåligt.
"det blir enklare när man mår bättre."

Är det självkänslan? Självförtroendet? Kanske trivs du inte med din vikt för att du är antingen för stor eller för liten för den delen. Vi har alla saker som gör så att vi mår bra men även dåligt.

Dagens inlägg blir ganska kort men jag vill helt enkelt få dig som känner att allt är jobbigt att ändra tankesätt. För ja, det är jobbigt men kanske, kanske kan det bli enklare om du tar tag i det som är jobbigt och försöker att ändra på det. För det är enklare att trivas med sig själv och med andra om man mår bra.

DAGENS UTMANING
Dagens utmaning är att du ska unna dig något. Detta har jag skrivit om en del på min vanliga blogg hur viktigt det faktiskt är att ta sig tiden att unna sig själv något. Det kan vara stort som litet, det är upp till dig vad du känner för att unna dig. Kanske unna dig en ledig kväll från disken eller en ny tröja? Läs mer om vad jag unnar mig idag
KOMMENTARER
Postat av: Sara

Jag unnar mig semster!

Kommenterat den 2009-07-02, klockan 13:06:28. Hemsida: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Sara

med ett "e" till där i semster!

Kommenterat den 2009-07-02, klockan 13:06:57. Hemsida: http://smuppra.blogg.se/

KOMMENTERA GÄRNA
Men tänk på:
- Jag svarar så fort jag kan.
- Reklam raderas.
- Min e-post: [email protected]
- Kampanjen är en rolig grej, jag är inte utbildad inom personlig utveckling/självkänsla utan skriver utifrån egna erfarenheter.
- Missa inga inlägg genom att lägga till bloggen på bloglovin/bloggkoll!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


UTMANING.
Det är ganska enkelt, varje dag uppdateras bloggen och varje dag kommer något du kan göra.
Vill du vara med?



BLOGG.
Självkänsla, Depp&Pepp och tänkvärda inlägg är några av alla kategorier du finner på min vanliga blogg:
Viktoriae.blogg.se