2 Juli - Finn vart du vill och sträva efter det

INLÄGGET PUBLICERADES DEN 2009-07-02, KLOCKAN 09:27:09.

Att man ska våga drömma här i livet kan ses lite olika av människor. En del de anser att om man drömmer för mycket så försvinner man från verkligheten och man blir bara deppig när man inte får det man vill ha. Medan andra (som jag) tycker att om man vågar drömma så kan man se något man vill ha och sträva efter det. 
"Du kan ju inte välja väg om du inte vet vart du ska?"

För ja, är det jobbigt hemma så kan drömmen vara en flykt från verkligheten och emellanåt kan det vara skönt. Men det är viktigt att förstå att en dröm är en dröm tills du gör den till verklighet. Jag är väl medveten om att det inte alltid är så enkelt men jag tror du förstår hur jag tänker. Att kunna se sig själv som den personen man vill vara och i en situation som man trivs i kan vara oerhört peppande.

Hitta det du vill bli: Nästa idol? Författare? Eller kanske vill du utbilda dig till något? Så fort du har insett vart du vill så kan du börja sträva efter det. "Du kan ju inte välja väg om du inte vet vart du ska?" Naturligtvis finns det ett "men" också.. alla drömma går inte i uppfyllelse hur mycket man än tänker, funderar och tror. Det innebär inte att du ska ge upp innan du försökt, man måste försöka för att veta!
DAGENS UTMANING
Bestäm dig för något och sträva efter det. Vad vill du eller vart vill du? Kanske ska du sluta äta onyttigt eller ska du börja tänka mer bra tankar om dig själv? Hitta något du vill göra och sträva efter det! Läs mer om hur jag hanterar dagens utmaning
KOMMENTARER
Postat av: natta

sv:så lite så :-D

Kommenterat den 2009-07-02, klockan 10:40:30. Hemsida: http://almond.blogg.se/
Postat av: natta

ska försöka hitta på nånting jag kan sträva efter...

Kommenterat den 2009-07-02, klockan 11:24:23. Hemsida: http://almond.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag vet vart jag vill. Läsa juridik, skriva en bok, komma i bättre form, har redan ett upplägg för hur jag får äta onyttighter... ja.. jag ska se om det finns något mer jag vill. Men får ju inte bli för mycket.

Klart man ska drömma!

Kommenterat den 2009-07-02, klockan 11:41:14. Hemsida: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: made of awesome

Hej Viktoria!

underbart inlägg.

Jag kommer resa bort och inte kunna ha internet lika ofta...så förhoppningsvis läser jag utmaningarna när jag kommer tillbaks!=]



Önskar dig en trevlig sommar=D

Kommenterat den 2009-07-02, klockan 19:49:03. Hemsida: http://madeofawesome.blogg.se/

KOMMENTERA GÄRNA
Men tänk på:
- Jag svarar så fort jag kan.
- Reklam raderas.
- Min e-post: [email protected]
- Kampanjen är en rolig grej, jag är inte utbildad inom personlig utveckling/självkänsla utan skriver utifrån egna erfarenheter.
- Missa inga inlägg genom att lägga till bloggen på bloglovin/bloggkoll!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


UTMANING.
Det är ganska enkelt, varje dag uppdateras bloggen och varje dag kommer något du kan göra.
Vill du vara med?



BLOGG.
Självkänsla, Depp&Pepp och tänkvärda inlägg är några av alla kategorier du finner på min vanliga blogg:
Viktoriae.blogg.se