29 juni - Vad fungerar för dig?

INLÄGGET PUBLICERADES DEN 2009-06-29, KLOCKAN 07:50:31.

För att få en sund inställning till sig själv och sin omgivning är det bra att veta vart man vill gå. Nu menar jag inte bokstavligt talat gå utan mer vilken riktning man vill här i livet, vad man gillar och vad som fungerar. Med fungerar menar jag om du gör det som dina tankar vill och din magkänsla.

Det kan vara enklare sagt än gjort att göra något man vill - hela tiden. (Men visst hade det varit riktigt kul?) Man kan dock försöka att se vad som funkar i ens liv och vad som inte fungerar. För att få koll på om det fungerar så fråga dig själv:
"Verkar det obehagligt att gå ut på ny mark så ta små steg"

- Säger du emot dig själv?
- Lyssnar du på dig själv?
- Mår du bra?


Självfallet hoppas jag att du svarar "nej, ja och ja". Men om vi säger att du inte gör det, fundera då vidare på varför du svarade som du gjorde. I vilka sammanhang går du emot din inre vilja? När du egentligen vill ha en illgul kjol men du "tror att alla kommer tycka den är ful". Lyssnar du på dig själv på ett bra sätt så är du nöjd med dina insatser, oavsett hur det slutar (misstag eller fullständig succé.) Men lyssnar man inte på sig själv så är risken att man sedan inte lyssnar på sig själv när man försöker intala sig själv att man är vacker och fin för den man är...

Om man lyssnar på dig själv så är det enklare att må bättre. Det är ju så det ska vara, men ibland så tillåter man sig att inte lyssna och gå emot sig själv. Man kan inte ändra på det förrän man inser att det är så. "Verkar det obehagligt att gå ut på ny mark så ta små steg". Vad känner du för att göra just nu? Skriva en dikt om sommarvärme men något säger dig att du ska svara på kommentarer istället? Skriv din dikt... för om man tillräckligt länge går emot sig själv så kan man få de roligaste sakerna att verka tråkigt.

DAGENS UTMANING
Idag vill jag att du ska pröva något nytt. Det kan vara alltifrån till att du ska gå en annan väg till Ica eller att du ska se nyheterna på Svt.. Det ska vara något du känner för att göra men som du "egentligen inte tänkt göra", så dagens utmaning: Pröva något nytt. (Självklart inget som skadar dig eller som du inte vill göra, vill du läsa hur jag löser min utmaning? Besök min blogg här.)
KOMMENTARER
Postat av: natta

vad kul att den här bloggen är igång!



kul utmaning, dock gjorde jag en ganska annorlunda grej igår, jag gick i bikini över hela stranden bort till omklädningsrummen. i vanliga fall skulle jag klätt på mig eller virat handduken! :-D



ska hitta på nåt mer idag!



Kommenterat den 2009-06-29, klockan 11:57:54. Hemsida: http://almond.blogg.se/

KOMMENTERA GÄRNA
Men tänk på:
- Jag svarar så fort jag kan.
- Reklam raderas.
- Min e-post: [email protected]
- Kampanjen är en rolig grej, jag är inte utbildad inom personlig utveckling/självkänsla utan skriver utifrån egna erfarenheter.
- Missa inga inlägg genom att lägga till bloggen på bloglovin/bloggkoll!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


UTMANING.
Det är ganska enkelt, varje dag uppdateras bloggen och varje dag kommer något du kan göra.
Vill du vara med?



BLOGG.
Självkänsla, Depp&Pepp och tänkvärda inlägg är några av alla kategorier du finner på min vanliga blogg:
Viktoriae.blogg.se