Må bättre tips

INLÄGGET PUBLICERADES DEN 2009-06-20, KLOCKAN 01:50:12.

Som jag har skrivit i presentationen av den här "kampanjen", olika saker i påverkar oss och hur vi mår. Vi är alla olika och unika, men en del saker tror jag att vi alla kan behöva en del av. Några tips som kan påverka hur vi mår finner du nedanför. Jag hoppas de kommer väl till hands och om du själv har några tips, tveka inte att dela med dig!

VAR GLAD
Kan ju låta väldigt lätt, inte sant? Men jag vet att det kan vara svårt och att man inte bara helt plötsligt blir glad om allt känns jobbigt. Därför ska du ta till vara på de stunder då det känns härligt! Vilken är din energikälla? Vad får dig att må bra, motiverad och som du tycker är skoj? Kanske är svaret just din "energikälla", vet man att man har en sådan kan man också ta till den när man behöver t.ex lite extra energi för att orka ta tag i något.

Umgås med människor och fundera kring vad som gör dig glad, är det verkligen att sitta vid datorn? Bara för att man gör något ofta innebär det inte att bidrar till det man tror. Unna dig att vara glad, njut av de händelser som får dig glad och tillåt dig själv att skratta.

GÅ DEN VÄG DU VILL GÅ
Sträva inte emot dig själv. Vissa saker måste man ta i tu med men andra saker är bara onödiga och kan få oss att må dåligt. Kanske ger den uteblivna städningen dig dåligt samvete. Du vet hur skönt det känns när du är klar men du ska ju orka ta tag i det.. Det känns oerhört jobbigt att ta tag i den men tipset är: Gör det! För då strävar du efter att gå i den riktningen du vill, att må bra. Men glöm inte heller att unna dig att få slappna av och njuta av stunden, ta dig tiden att få andas ut ordentligt.

"Går du emot dig själv" kan vara en fråga som är svår att svara på. Det jag menar är om du verkligen går på t.ex en danskurs om du vill? Eller struntar du i det för att du inte lyssnat på dig själv? Man måste ta hand om sig själv och våga gå sin väg, fundera ut vart du vill och hur du ska ta dig dit.

ACCEPTANS
Du ser ut som du gör. Du är en skapelse som ingen annan (okej, tvillingar osv är ett undantag) både på utsidan och insidan. Många saker i ens liv påverkar hur man blir som vuxen och som person. Men älska dig själv trots dina brister, du är människa! Att kunna allt är omöjligt även om man ska försöka sträva efter att bli så bra som möjligt, om det är så man vill ha det. Människor omkring dig kommer vara glada, ledsna, taskiga och oroade. Precis som du själv..

Acceptera att du är den du är och sträva efter att bli den du vill vara, om du inte är helt nöjd, men du är du i grund och botten. Men acceptera även andra människor i din omgivning, för de är precis som du, bara människor.

TA HAND OM DIG
Att ta hand om sig både på utsidan och insidan är viktigt. Jag ska erkänna att jag är dålig på både ock emellanåt.. Det positiva är att man kan alltid börja med en ny vana! Jag är inte heller någon träningsexpert, men det är viktigt att röra på sig. Det du inte gör nu kanske du märker av längre fram istället... För att hjälpa er och mig själv så hittade jag två artiklar som var väldigt intressanta:
- Lite hjälp på vägen när du inte riktigt orkar träna..."Gör upp med din träningsdjävul" och du, det är bra för hälsan att röra på dig!

Slappna av ibland, något jag tidigare skrivit om. Läs en tidning eller en bok. Spela lite kort om det känns bra. Men ha lite egentid om du känner dig stressad med olika projekt runt omkring dig hela tiden.

Detta var några små tips som jag hoppas ger er en tankeställare. Detta är mina tankar och funderingar, vi är alla olika och olika saker fungerar på oss..

KOMMENTARER
Postat av: Miss Dramaqueen

Bra skrivit (som vanligt) Jag håller med dig. Särskilt om det där med att gå sin egen väg. Man måste vara vaksam på sig själv där. Ibland är det jag som kör över mig själv mest och inte alla andra...



Svar: fattar vad du menar...men jag antar att du kommit så långt att du är "hel" i dig själv också?

Kommenterat den 2009-06-29, klockan 16:08:46. Hemsida: http://itisart.blogg.se/lisa

KOMMENTERA GÄRNA
Men tänk på:
- Jag svarar så fort jag kan.
- Reklam raderas.
- Min e-post: [email protected]
- Kampanjen är en rolig grej, jag är inte utbildad inom personlig utveckling/självkänsla utan skriver utifrån egna erfarenheter.
- Missa inga inlägg genom att lägga till bloggen på bloglovin/bloggkoll!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


UTMANING.
Det är ganska enkelt, varje dag uppdateras bloggen och varje dag kommer något du kan göra.
Vill du vara med?



BLOGG.
Självkänsla, Depp&Pepp och tänkvärda inlägg är några av alla kategorier du finner på min vanliga blogg:
Viktoriae.blogg.se